dijous, 18 de novembre del 2010

La blogosfera escaladora on fire!

“Como alcalde vuestro que soy os debo una explicación, y esa explicación que os debo, como alcalde vuestro que soy, os la voy a dar!” . Pepe Isbert a “Bienvenido Mr. Marshall”.

Aquests dies la blogosfera escaladora està on fire! després d’aparèixer en molts blogs comentaris com aquest (anònim per cert):

“Blogsdeescalada.com aprofita els continguts del teu bloc per guanyar pasta i tu sense enterar-te'n. Tu t'ho curres y ell se n'aprofita. Roba els teus posts i els edita en el seu site. Això és il·legal i demostra una falta de respecte pels continguts que tu has creat. La visita compta per ell i no per tu. Escriu-li un mail exigint-li que enllaci directament amb el teu blog i si no, que et doni de baixa del seu site. Entre tots fem. Entre tots podem. Volem enllaç directe a les nostres creacions.”

Jo ja feia un temps que estava mosca amb això de que blogsdeescalada.com no enllacés directament els blogs però ningú havia enllaçat el meu blog sense permís, jo mateix ho vaig demanar…

Després de rebre aquest comentari al blog, reflexionar, i llegir en altres blogs opinions sobre el mateix tema, ahir vaig decidir enviar un correu sol.licitant donar-me de baixa. Aquest matí s’ha fet efectiva .

El que passa és que donant-li més voltes i rellegint l’interessant post del PGB he acabat canviant d’opinió (i he canviat, tal i com explica, la configuració del RSS).

Entenc que a tots els que escribim un blog ens agrada que la gent el llegeixi -sinó no perdriem el temps piant, filosofant o penjant vídeos oi?-, ens deixi comentaris, que la informació pugui ser útil per altres escaladors… I ho fem perquè volem. Podem tenir més visites o menys però sempre hi ha algú a qui li interessen els continguts. Algú es guanya la vida amb això?

No sé quants calers guanya blogsdeescalada.com pel tràfic que té el web, i és veritat que aquest tràfic s’aconsegueix gràcies a la nostra feina, però al final a mi el que m’importa és que el màxim de gent possible pugui tenir accès al que es publica al blog i que en pugui treure un profit, i si fent servir aquest espai arribo a uns quants escaladors més ja em dono per satisfet. A veure si em tornen a donar d’alta…

I prou! No li donaré més voltes! Al final lo important és escalar, escalar i escalar!

7 comentaris:

  1. Per la meva part, gràcies a blogsdeescalada s'ha donat a conèixer el blog i ha pogut arribar a més gent. Si el lector de blogsdeescalada vol comentar alguna cosa ja visitarà el blog original. Ja es veu clarament qui és l'autor. És més, haurà lectors que ho facin mitjançant un lector de feeds, els quals tampoc visitarien el blog.

    Suposo que ha molestat el fet de posar anuncis i que en ampliar l'article no enviï directament al blog original. Però com escric perquè m'agrada, sense voler obtenir diners a canvi, si serveix per a que qui em dona a conèixer a més gent pugui guanyar quatre duros (que no crec que siguin més) doncs millor per ell.

    I com dius, a escalar!

    ResponElimina
  2. Hey Ivan, m'alegro que hàgis reflexionat. Jo penso igual que tu: el que vull és arribar al màxim de lectors possibles. I el que menys m'importa és el canal de distribució.

    Al cap i a la fi, com a més llocs surti, per a mi millor. Ja que és el meu contingut el que es publicita.

    Ja et dic jo que la super-oferta-econòmica aquesta que es comenta, no és tant com es vol fer creure. De fet és bastant irrisòria i crec que ni arriba a cobrir els gastos de hosting i domini.

    Pentacour, jo mateix et vaig coneixer a traves del blogsdeescalada! I t'anava a posar d'exemple de blog amb RSS reduït ;)

    Ale, a tibar i a deixar-nos de tonteries! Com ens agrada el follón als escaladors xDD

    ResponElimina
  3. No és bo prendre les decisions en calent...
    Sí que ens agrada el follón sí! XD
    Menys samba i més escalar!

    ResponElimina
  4. Iepp @PGB, ets un dels que tenia fitxats al Reader ;)

    Ja falta poc pel cap de setmana i poder sortir a tocar roca!

    Salut!

    ResponElimina
  5. Penso com el Pere al final el que busquem es que ens llegeixi el maxim de gent possible
    ,crec que ningú es fara ric amb una web comblogsdeescalada.com.Factor2 encara ten samarretes?

    ResponElimina
  6. Disculpa he escrit malament el comentari anterior volia saber si encara tens samarretes Gracies!!

    ResponElimina
  7. Hola 4Recauxutats,
    Tens raó, al final el que compta és tenir la informació i que la pugui gaudir el màxim de gent possible. A més, la informació que llegim tots als blogs és de primera mà i això té un valor incalculable. Aquesta comunitat virtual no s'ha de deixar perdre!
    Alguna samarreta queda. Si vols envia'm un privat a factordosteam@gmail.com i parlem!

    ResponElimina