dimarts, 21 de desembre del 2010

Margalef. Gel, ombra i sol al Bloc del Pork i Camí de l'Ermita

Escalar ahir dilluns va ser la millor manera d’acabar la tardor i donar la benvinguda a l’hivern. Em torno a trobar amb els “amics del trepe” David Skalatopi i el seu cunyat Óscar, i Jose Bombero de la roca. Tots ben motivats cap a Margalef, aquesta vegada jugo com a local.
El poble està molt tranquil de bon matí. Només una furgoneta a l’aparcament. Suposo que la proximitat de les festes de nadal fa baixar el volum d’escaladors, sobretot de guiris en busca del sol mediterrani d’hivern que tant ens estimem.
El sector escollit inicialment és el Camí de l’ermita però hem de renunciar a mig camí de pujada cap a l’ermita de Sant Salvador perquè l’asfalt està cobert d’una fina capa de gel que fa quasi impossible circular. No us penseu que renunciem a escalar, no. Aparquem i cap al Bloc del Pork. Estarem a l’ombra però el fanatisme pot amb tot. En un moment escalfem amb Lo morissec assasí 5+. Vertical i atlètica. Molt bona en el seu grau. Sense parar, que el fred no perdona i els dits no sabem ni on els tenim, pegue a Tot es igual 6a+. A vista pel trio blogger i Óscar la treu bé en top rope. Verticalitat i bona presa en general. És un estil d’escalada que se’m dona bé. Placa, col.locació, equilibri i bona tècnica de peus. I el grau més que encertat, per a que després diguin que a Margalef regalen les vies! Comença bé la jornada.
Abans d’escapar a la recerca del tan desitjat sol Jose treu Six veu ques facil 6b. Jo em lio en un pas i fallo, encara que puc acabar la via. Crec que amb un intent o dos més l’encadenaria però avui no toca. Massa fred. Un altre projecte (i ja van…).

Masoquisme a l'ombra (Bloc del Pork)

Ara sí, el gel s’ha fos i cap a les 12.30 ja estem gaudint del sol al Camí de l’Ermita. En màniga curta la resta del dia i totes les vies lliures. És la primera vegada que en aquest sector no trobo cap cordada més. Està bé això de tenir lliure un dilluns…
Anem per feina i entre tots fem un bon grapat de vies. Jo començo amb Sampindolí 6a. Una via on l’entrada es fa des de tres grapes a l’estil via ferrata. Aquí s’ha d’apretar per arribar al primer parabolt i després a gaudir de milers i milers de forats de totes les mides. Estètica travessa cap a l’esquerra per superar un petit sostre i cap amunt. Quasi trenta metres d’escalada de plaer.
Li toca el torn a un dels meus projectes, La chinita de al lao 6b. Jose la treu a vista sense cap problema. Jo fallaré en els dos intents. El rotpunkt haurà d’esperar. David també la prova i se li escapa per molt poc. Està a punt!

David a l'atlètica entrada de Flor de nit 6a

Queden poques forces i jo dono per acabada la jornada. El trio encara fa Sóc roig 6a i el bombero de la roca encara vol més! D’on treurà tanta motivació? Té la vista posada en Flors i violes 6b+. Una via impressionant d’uns 32/33m que té de tot. Entrada a bloc, diedre, placa, … S’escapa al primer pegue i encara hi haurà un altre intent abans de la posta de sol. Quan ja ens pensàvem que tenia la via a la butxaca falla la pila i se li escapa en l’últim dinàmic amb la reunió a tocar. L’ha lluitat fins al final, sí senyor!
Tothom content amb les fites aconseguides durant el dia. Cadascú progressant a la seva manera. Un altre gran dia d’escalada! Esperem repetir aviat.

A Skalatopi moltes fotos i piada.

La part de solana de les parets de l'ermita és una gran elecció per jornades hivernals

1. Aupa Ivan, bona piada, bona sesio, bona companyia, m'agrada molt la foto que has penjat meva, ens veiem aviat, espero, una abraçada.

chinita, chinita, chinita...grrrrrr.

2. Com mola Margalef, es perfecto per a mí.

Vam fer bé en no meternos en cap via dura, así vam poder practicar el a vista, que es lo millor per a nosaltres per a progressar en aquests graus.

Per cert haurieu de haver provat "Flors i violes", potser estará entre les 5 millors vies que he provat mai. Espectacular.

Parlem bou

3. Ep! Quan volgueu repetim visita a Margalef! Un plaer escalar amb vosaltres! Quina colla de fanàtics! ;)