dimecres, 23 de juny del 2010

Arbolí. El Cremat per liquidar projectes

No podiem desaprofitar un d’aquests dies amb més hores de llum de l’any. Així que ahir dimarts visita de tarda a Arbolí per intentar liquidar projectes pendents a El Cremat. Arribant al sector ja veiem que estarem tranquils, no hi ha cap cotxe aparcat enlloc. A més de calor no en passarem, a partir de les 17h entra l’ombra a la paret i corre un aire més de primavera que de principis d’estiu.
La casualitat farà que coincidim amb una altra cordada de coneguts de Reus que arriba cinc minuts després. Centenars de vies per escalar i acabem tots al mateix lloc! Misteris del destí…
Escalfem en un cinquè que ja ens sabem de memòria i l’Andreu li fot el primer pegue a Queimada 6a, el seu projecte del dia. Encara està fred i es penja a la segona xapa. Al segon pegue aconsegueix encadenar. Enhorabona! Punt d’inflexió i a continuar l’evolució ascendent.

Un dels companys de Reus a punt de xapar a El budell 6c+

Jo tinc al cap intentar Havaneres 6a+, que el passat dissabte em vaig quedar amb les ganes. Després d’un intent de l’Andreu ja sé on està el crux i em calço els peus de gat convençut de que puc arribar a la cadena. Supero el pas crític amb decissió i cap amunt. 6a+ al flash! Encara no m’ho crec. Les últimes jornades d’escalada estan donant bons fruits i esperonen per seguir evolucionant.
L’Andreu deixa a punt la via pel proper dia. Ha desxifrat la seqüència clau en un parell d’intents i segur que en la propera visita –divendres?- se l’embutxaca.
Queda temps per provar en top rope la veïna Mulata de la Havana 6b. Malgrat no lligar tots els passos en un sol intent li veiem color i el proper dia la tantejarem de nou. També queda pendent Marina 6b que encara no hem provat mai i els companys que estan escalant al costat ens recomanen.

La lluna anuncia el final de jornada

Una tarda aprofitada fins als últims rajos de sol del dia en un bon sector per visitar en tardes d’estiu en les que no volguem caminar molt fins al peu de via, tenir ombra i amb vies que van des del IV+ fins a 7a amb predomini del sisè grau. Un clàssic d’Arbolí.

2 comentaris:

  1. Ei Ivan, aquest sector és sud, no?
    A veure si quan les calors se'n vagin, m'hi acosto. Em podrieu fer de ciccerones, no? ;)

    ResponElimina
  2. ep pere! se m'havia passat el comentari! ;)
    el Cremat té orientació sud però a partir de les cinc de la tarda entra l'ombra.
    nosaltres encantats de fer d'anfitrions. quan vulguis, ja ho saps!

    ResponElimina