dijous, 11 d’agost del 2011

Un tros d'estiu. Recapitulant

Després de començar l’estiu fent algunes vie(te)s llargues a Cavallers, Escales o Sant Llorenç de Montgai, arribava el torn de l’esportiva.
Sempre buscant l’ombra he revisitat sectors ja coneguts. Així he pogut tatxar vies que tenia a la llibreta de projectes i m’he tret unes quantes espinetes. Però clar, també en tinc de noves clavades. Què seria de nosaltres si no tinguessim cap via “de les que et treuen la son” al cap? Sense aquest punt d’obsessió l’escalada no seria el mateix.
L’estiu i Mont-Ral fan bona parella de ball. Allà encara poden amb mi la Ta 6b+ i Ella es así 6c, però al menys vaig poder encadenar Sobredosi de couldina 6a+. Feia més o menys un any que l’havia provat i aquell dia l’únic pas fi de la via se’m va creuar. Trenta metres de bon canto i continuïtat.

Oriol escalfant a La forestalilla 6a. Curiosa travessa

Un dels dies que més calor ha fet durant tot l’estiu ens van donar per anar a Lo Paredón (Cabacés). A primera hora del matí s’estava bé, però després d’haver escalfat fent tres vies fàcils no hi havia qui es quedés de segons quins forats. El magnesi quasi es derretia a les mans. Poca cosa més vam fer…
També he fitxat a Margalef. Una escola no gaire recomanable a l’estiu però on si tens sort amb el dia i no és molt xafugós encara s’hi pot escalar. Era obligatori anar a Chorreras. Allà tenia un compte pendent amb Misca bereber 6b+. Punt vermell al primer pegue del dia. Bé, però llavors pugem una mica el llistó no? La Peus de plom 6c em va donar una bofetada. Què malament se’m donen les vies físiques! I el pas per xapar la R? Això què és!? Em sembla que el proper dia que hi vagi em dedicaré a la plaquera Slalom 6c. Ja sento com em criden aquelles nypapes. Abans de baixar cap a Can Regino, al Reggae per fi vaig fer Mazapán del Turkastán 6a+, i crec que si fos 6b ningú es queixaria.

Per no confondre's

A Can Regino no havia no estat mai i em va agradar el que vaig veure. Un bon mur vertical, desplomat en algun punt , on predomina el sisè grau. Llàstima que vam arribar sense gaires forces i després de fer un cinquè vam decidir que era l’hora del bocata i la birra. A veure si el visito en breu i puc fer una piada en condicions.
Seguint el tour de l’ombra la setmana passada vaig anar a Siurana un parell de dies. El primer moltes bofetades i com a trofeu de consolació Un dia de neu 6a+, bona via per cert. El segon a l’Aparador i la Siuranella Est. Vam anar per feina. Encadeno la boníssima Sorry not clean 6b, que ja havia fet en top-rope l’estiu passat. Espectacular fissura amb algun pas psicològic que et posa a to. En la resta del dia ja no vaig encadenar res més, però em va deixar molt bon sabor de boca Pocapena 6c –una altra física-. També li vaig donar una oportunitat a Gatzara 6c però amb la calor poques nyapes es podien mossegar.

Eh.. Mmm...

Per tancar el resum, una visita de tarda al sector d’interès local Paret dels ràpels a Pratdip. La intenció era encadenar les tres vies més noves de la part dreta i així va ser. A totes tres sense una bona tècnica de peus no hi ha res a fer. El grau no està collat però tampoc el regalen. Bona roca i les vies són més guapes del que semblen a primera vista.

Derek magnesiat

Aquí s’acaba aquest tros d’estiu i aviat la meva llibertat indefinida. Serà dur tornar al món laboral i no poder sortir a escalar quan em roti. Un altre cop a fer d’escalador de cap de setmana, però… Que me quiten lo bailao!

6 comentaris:

  1. Així que tornem al món laboral? Me n'alegro per la part positiva de tornar a treballar, no pas perquè deixis d'escalar entre setmana... val a dir que em fotieu una enveja de collons!!!!

    En fi, parlem i a veure si fem una nova trobada de cara a la tardor, no? :)

    ResponElimina
  2. Buen resumen Iván, me parece que a mí me tocará hacer algo parecido de las tropecientas salidas que he hecho.
    Suerte en el nuevo curro, y ya quedaremos algún domingo para una escalada fanática.
    Reservame un día de otoño-invierno para ya sabes que en el Pati ;)
    Enhorabona por la Misca y la Mazapan, ya te tocaban.
    Ya me harás de guía en Can Regino, eh maquina.

    Ja parlem quan torni de vacances, fins aviat.

    Salut bou

    ResponElimina
  3. Ei Pere! Doncs sí, tornar a currar, que ja tocava. L'enveja no és sana home, jeje!!
    Lo de la trobada a la tardor és obligatori. Escollim zona i comencem parlar.

    Jose! Tenía tantas cosas pendientes que no sabía cómo hacerlo. Así ha quedado todo ordenado y más o menos completo. A ti seguro que te sale un post el triple de largo!!
    Ya sabes que ahora estaré más cerca de buenas zonas de escalada. Tocará descubrir nuevas escuelas. Y por lo del Pati y Can Regino ya puedes contar con ello! Bones vacances bou!

    ResponElimina
  4. Días.
    Ya que parece que conoces la zona de Pratdip, me podrías informar sobre como está la zona del Barranc del Tortó y de la zona que sale en la guía del Ports, El coll Roig creo y que equiparon Chapis y otros.

    S2

    ResponElimina
  5. Hola Fernado,
    En la zona del Coll Roig no he escalado nunca pero alguna vez me han comentado que está un poco abandonado.
    Sobre el Barranc del Tortó sé que hay alguna vía equipada y poco más. Hay restricciones en la zona pero no sé en qué áreas y si es temporal o no.
    Siento no poder darte más info...

    ResponElimina
  6. Gracias.
    Las restriciones se encuentran en la zona de la Dòvila hasta un portell de cuyo no me acuerdo ahora. En el resto del EIN hay que pedir autorización para equipar.
    Suerte

    ResponElimina