divendres, 6 de gener del 2012

La Mussara. Lo Soterrani

Tenia molt abandonada a La Mussara. Des de l’estiu que no hi escalava, i a Lo Soterrani no tornava quasi des de que vaig començar a escalar. Ara penso… Què se m’havia perdut allà? Si fins i tot els cinquens estan collats!
Lo Soterrani és sens dubte un dels millors sectors de La Mussara. Cara sud –a recer del vent- ideal per combatre el fred de l’hivern, bon calcari, vies de grau mig de qualitat, abalconat peu de via amb vistes al Camp de Tarragona, … En definitiva, un bon lloc per tancar l’any escalatori.
Per escalfar, o millor dit, sobreescalfar, uns comencem amb Rhinolopus de terra dura 6a i altres amb El Pinet 6a. Les dues vies van en paral.lel. La primera és pura continuïtat i amaga moviments boníssims a la secció superior. La segona concentra pràcticament tota la dificultat en un sol pas.

David 'Txupi' a El Pinet 6a

A partir d’aquí comencen les bofetades típiques mussarenques, al menys les que rebo jo sempre que escalo aquí. No hi ha manera de treure un pas de la via En la cuerda floja 6a+ (o 6b?). Molt bona però no hi ha punt vermell. Serà culpa dels tiberis d’aquests dies? Excusa barata!

Óscar a Incha-la 6b+

Ens movem cap a la dreta del sector i fem No me bellostes la cuca 6a. Primer placa amb bon canto i després estètic i aeri esperó. Mentres gaudim d’aquesta via els companys es barallen amb Incha-la 6b+. Molt punyetera a les tres primeres xapes on els peus i arquejar correctament són claus per superar el crux. Jo no passo d’aquí però em quedo amb els passos. Aquesta no s’escapa el proper dia.
La llum no dona per més i acabem el dia al refugi de La Mussara. Birra i entrepà de luxe. Adéu 2011.

6 comentaris:

  1. Aupa Ivan, buenisima sesion y menudo sectorazo Lo Soterrani, a ver cuando volvemos.

    Un abrazo bou.

    ResponElimina
  2. La Mussara és una escola que m'agrada molt. A Lo Soterrani vaig estar l'any passat i vull tornar. Vaig fer Rhinolopus de terra dura i per mi és un dels millors 6a que he fet. Bé, llavors anava amb el grau just i en un pas del desploment final em vaig penjar. Però un viote.

    Salut!

    ResponElimina
  3. Ei Pentacour!
    Quant de temps! La Rhinolopus és boníssima! Dels millors 6a de La Mussara segur. A veure si algun dia acabem coincidint i podem escalar plegats. Salut i roca!

    ResponElimina
  4. cuan la vaig netejar, una mica avans de arribar a la R. d'un forat en va sortir un rat-penat, (de ahy el nom de la via)
    en nom cientific, si ja esteu mes fort, i si no la veu fet, os aconsejo empalmar amb el Pez mas viejo del rio.
    salut i bon any.

    ResponElimina
  5. ja fa uns anys que no vaig a aquest sector, recordo la ultima vegada que s'em va ficar al cap encadenar "el pez mas viejo del rio 7b" vaig decidir canviar la reunió perquè estava en molt mal estat, espero algun dia poder tornar a repetir-la perquè és un viote.

    ResponElimina