dimecres, 18 de maig del 2011

Montserrat. Vermell i Desdentegada

Miro enrera i me n’adono que cap mes falta la visita de rigor a Montserrat (bé, excepte al març que ho vaig canviar per Santllors). Tenint tantes bones escoles aprop de casa em costa una mica fer uns kilómetres de més per escalar, però és difícil ressistir la tentació… Ha de caure la ració de conglomerat montserratí.
Els sectors escollits aquest cop són el Vermell del Xincarró (dreta) i la Desdentegada. Dia de descoberta. Jo em deixo guiar pels dos companys i amfitrions habituals de la zona. El Jose i el David s’encarreguen de portar totes les ressenyes, coneixen les aproximacions, etc. Així dona gust!
De camí cap a la part dreta del Vermell em van senyalant algunes vies que algun dia o altre hauré de provar. Avui els objectius estan a un dels extrems del mur, encara que les meves expectatives no són gaire altes ja que no tinc el braç esquerra al cent per cent. Faré el que pugui, sense pressió.
Comencem amb Fina y segura i If not now, les dues 6a. Bones línies per escalfar. Desafiant la calor i el sol del migdia –a partir d’ara totes les sortides a l’ombra- ens posem a Escaladores con cara de atracadores 6c. El Jose encadena a vista, mentres que el David i servidor l’acabem amb dignitat. Un bon projecte, llàstima que em quedi una mica lluny de casa.

Aquí posava Escaladores con cara de atracadores

Ben xafats pel sol busquem refugi a l’ombra de la Desdentegada. Tenia moltes ganes de conèixer aquest sector (queda pendent la Cova de l’Arcada) i la primera impressió va ser molt bona. Només una via escalada però el cor em diu que s’haurà de repetir imminentment. Arreu on miro apareixen suggerents esperons, algun diedre o fissura i plaques imponents. En certs moments em recorda al Montsant.
No acaba d’arribar la desitjada ombra però tot i així fem la via 35 6b+. Fina, fina. Els peus treuen fum i les gemmes dels dits acaben ben cuites. De les que a mi m’agraden… Al primer pegue pels tres!
El Jose treu forces de no sé on i encara fa una altra via. Un error en la lectura el priva de l’a-vista. Deures pendents i el proper dia caldrà provar-la.

Cova de l'Arcada des de la Desdentegada

De tornada els companys em van donant referències d’altres sectors: el Supositori, l’Agulla del Senglar, … Definitivament, de tots els llocs on he fet esportiva a Montserrat fins ara aquest m’ha seduït com cap altra. No torneu sense mi “amigos del trepe”!!

Cadascú ben orgullós amb el seu "set"

6 comentaris:

  1. Eyy bou, buena salida y buenos sectores, lastima que el sol acabara con nosotros, aun asi se ha disfrutado mutxo, tendremos que volver y combinar la Cova de l'Arcada con la Desdentegada y a disfrutar. Cuidate ese hombro.

    Salut bou.

    ResponElimina
  2. No acertamos con las orientaciones, pero bueno, por lo menos las vías eran buenas.

    Recuperate pronto, para poder volver pronto a Montserrat.

    Salut tros de bou

    ResponElimina
  3. MOLT BONES,q els propers sets siguin els graus i no les esparrecades, jeje. T'estàs fent tot un montserratí!!! No et cuidis l'espatlla, sembla ser que tu, al igual q el madrileny Palan q vaig conèixer a Siurana, li apreteu més quan esteu tocats físicament, mentalment ja sé q tots 3 esteu tocats de l'ala. Q VAGI TOT MOLT BÉ i fins aviat, si és q els Recautxutats ens animem

    ResponElimina
  4. David, Jose, tengo ganas de volver por allí. Cuando el hombro esté a punto no faltaré a la cita. ;)

    Vic, a veure si a aquest set li posem una 'a'! Potser sí que és veritat això que dius sobre apretar més quan estàs tocat... Però no puc fer gaire el "burro" que sinó s'allargaran les molèsties. Tocat de l'ala? Jo? Jaja! Espero que poguem coincidir aviat!!

    ResponElimina
  5. Fliparàs a la Cova de l'Arcada, l'escalada és molt obligada però hi ha vies de 30 metres acollonants! Ombra fins a les dues o sigui que hauràs de matinar.

    Ja se que dec una visita. Espero que sigui aviat!

    Salut i a tibar-li!

    ResponElimina
  6. Ep Josep! Li tinc ganes a l'Arcada. Just avui li comentava a un company de cordada tot el que m'han anat explicant i se li han posat les dents llargues. Espero poder anar aviat. Per matinar cap problema! Més hores per fer metres! ;)

    ResponElimina