dissabte, 30 d’octubre del 2010

Els Ports. Moles del Don. Ítaca (V+, 140m)

Al poc temps de començar a escalar una amiga em va regalar el llibre Catalunya Vertical. El vaig llegir tot, ressenya per ressenya, però era conscient de que no em podia embarcar a escalar cap d’aquelles vies així com així. Primer havia d’assolir un grau mínim i aprendre algunes maniobres bàsiques.
Em vaig fixar especialment en dues vies que estaven a prop de casa, als Ports: Tintín a les Moles i Ítaca. Un dia o altre s’hauran d’escalar pensava… I per fi arriba el moment.
Dilema! I ara quina escollim? Ens quedem amb la Ítaca. Podem afrontar amb tranquilitat el grau que marca la ressenya i a sobre està tota equipada. Una vegada més a gaudir de l’escalada.

Imponent part dreta de les Moles del Don. La via comença a just l'esquerra del gran pi

No m’extendré a explicar la via perquè ja hi han moltes piades per la blogosfera. Uns quants apunts útils simplement…
Algunes assegurances allunyen -alegria alegria!- i encara que és en trams fàcils s’ha d’escalar amb serenitat.
La via comença just a l’esquerra d’un pi característic i pel que havia llegit el nom hauria d’estar en una pedra sikada. La pedra hi és però el nom s’ha esborrat. Al mateix peu de via però hi ha guixada una “I”. Impossible equivocar-se d’itinerari doncs. Menció especial pel tercer llarg. Ben assegurat, ambient i passos estètics. El repetiria ara mateix!

Inici de la via marcat amb una "I"

Corda fixa en l'últim tram de la canal de descens

Pel descens, des del cim hem seguit les fites en direcció dreta fins arribar a una marcada canal. Al final d’aquesta hem trobat una corda fixa per la que hem rapelat. La instal.lació està en perfectes condicions.
A partir d’ara li recomanaré a tothom aquesta via. Una gran forma d’entrar en contacte amb l’escalada als Ports. Al sud del sud de Catalunya…

Hem fet servir la ressenya que trobareu a Escalatroncs

5 comentaris:

  1. Què maco. Quan agafi una mica de més nivell em plantejaré fer alguna via d'aquestes de vàrios llargs.

    ResponElimina
  2. Jo li estic pillant el gust a poc a poc i enganxa! Absolutament recomanable!

    ResponElimina
  3. No está nada mal!!! Al final te engancharas... Un buen sitio para pillar el gustillo es el Cap del Ras en Ager. Si necesitas info o quieres hacer una visita podemos montar una salida en grupo.(asanjuanm@gmail.com)

    Animo y a tapiar...

    Alberto

    ResponElimina