dilluns, 25 d’octubre del 2010

A Montserrat redimint pecats

Dissabte vaig redimir un dels pecats que carregava com a escalador i finalment vaig escalar a Montserrat. I encara que va ser per fer esportiva –ja arribarà el dia de les clàssiques- m’emporto un bon sabor de boca d’aquesta primera visita.
El sector escollit va ser El Columpio al Faraó de Baix. Tres vies a la llibreta i una espina clavada que un dia o altre m’hauré de treure. Hauria pogut provar alguna més però això de que estiguessin equipades amb spits em va tirar enrera.

La fissura del té

Amb aquest primer contacte he entés allò de que a Montserrat “s’ha d’escalar amb calma, mirant-s’ho bé”. Per no aplicar aquesta màxima se’m va escapar Ruland Guarrós 6a+ quan ja havia escalat la secció més complicada. Ah! L’ànsia d’encadenar…
La que no es va escapar i va sortir al flash va ser Killdafly 6a. Un línia maquíssima! Em va semblar una bona estrena montserratina. Uns trenta metres de foradets i d’anar fent amb un pas on te la jugues poc abans d’arribar a la reunió. Cinc estrelles.

El pit-roig que viu a peu de via s'ho mira amb calma

El Faraó des del pàrking

A banda d’escalar, i per anar aprenent els costums dels locals, va caure visita de rigor al Bar Anna a El Bruc tant per esmorzar com per fer la birra obligatòria post escalada.
Ara ja penso en tornar, però… A quin sector anar? S’accepten recomanacions!

4 comentaris:

  1. Ufff, la llista pot ser llarga.....Desdentegada, Cova de l'Arcada, Vermell del Xincarró, tot Collbató, Can Jorba. Pel meu gust aquests són imprescindibles.

    ResponElimina
  2. gràcies per aquestes recomanacions jclaramunt. m'han parlat molt bé de la Cova de l'Arcada (i just he llegit el teu últim post) i alguna altra que anomenes. m'ho apunto!

    ResponElimina
  3. Sin duda la Cova de la Arcada, tienes unos viotes de 6b y 6b+ chulísimos, de unos 30 metros.

    La Placa de la Pluja en Can Jorba, me parece que también es imprescindible, tiene unas vías entre 5c y 6c muy entretenidas y divertidas.

    El Vermell y Collbató pienso que no son tan buenos, pero hay gran cantidad de vías para elegir. Si vas a Collbató no te pierdas los tres 6a que hay seguidos en el totxo del cinquentenari.

    Supongo que habrá más cosas interesantes, pero de lo que he probado esto es para mí lo mejor.

    Por cierto en el sector Odio Africano de Can Jorba, hay un 6c+, que tengo pendiente, que se llama "A veces el cielo" que es espectacular.

    Salut bou

    ResponElimina
  4. gracias por toda esa lista jose! hay faena que hacer entonces... ;)

    ResponElimina