dimarts, 9 de novembre del 2010

Arbolí en un matí. Totxo Manu

Tornada a l’escalada esportiva després de dues incursions en el meravellós món de la via llarga que poc a poc em va robant el cor.
Només un matí per escalar, o sigui que toca una escola propera. Destí: Arbolí. Sector: Totxo Manu. Vies curtes ideals per una sessió amb el temps comptat. A més podrem practicar dos tipus d’escalada ben diferenciats: desplom i placa.
Mentres que tots els escaladors es concentren a sectors com Can Simiro, Can Mansa o El Duc nosaltres escalem ben tranquils en aquest totxo que tant ens agrada. Les vies et posen ràpid les piles, aquí s’escalfa amb només dos moviments i si ens fan cinc o sis més ja encadenes. Això sí, les vies s’han de lluitar que aquí no es regala res.

Les cintes ens desafien

Cadascú es marca els seus obejctius i en un moment tenim les cintes posades a quatre vies. Jo només m’apunto Pinxo y panxo 6a, una via de tres xapes desplomada amb molt de canto que ja havia provat en alguna ocasió. Avui per fi ha arribat l’encadenament. No és un estil d’escalada que se’m doni bé però les sessions de plafó entre setmana d’alguna cosa havien de servir! Després no queda pila pel desplom de dos xapes de Iosu possat el budriel 6a on m’equivoco després de xapar la segona i me’n vaig cap a l’esquerra on acaba una via més dura. El proper dia no fallo. Els companys tenen també les seves baralles particulars. El Marc és el primer dia que prova aquestes vies i això passa factura. El Roger deixa a punt 32 primaveras 6b+ per un atac futur.

Roger escala, Marc assegura

Per acabar la jornada res millor que una via de placa que es va resistir l’últim cop que vam estar aquí. Avui sense compassió, No embruteu la muntanya 6a+ ja està al sac. Deu metres d’escalada tècnica sobre pressa diminuta i punyetera amb un final que posa a prova el control mental just abans de poder xapar la reunió. Aquest és l’estil d’escalada que m’agrada.
Ara s'apropen dos caps de setmana on serà difícil trobar un forat per escapar-se a escalar. Espero trobar-lo que tinc ganes de començar a provar algun projecte més dur. Això es mou!

2 comentaris:

  1. joer bow, t'envàs d'un extrem a l'altre eh! de la bústia a la nyapa hehe! moltes felicitats per l'encadenament i a seguir lluitant!

    SAlut

    ResponElimina
  2. jaja! és que tinc un esperit contradictori! s'agraeixen els ànims. a veure si van caient els projectes aviat...

    ResponElimina