divendres, 18 de febrer del 2011

Cerro Torre. Records patagònics

Si hagués d’escollir només un record del viatge que ara fa just un any vaig emprendre cap a terres patagòniques em quedaria amb el de la primera vegada que vaig veure el Cerro Torre des de Laguna Torre. Segurament el paisatge amb més força i bellessa que he vist en la meva vida. És difícil explicar amb paraules el que vaig sentir en aquell moment.

Cerro Torre des de Laguna Torre

Avui he recuperat una pel.lícula per recordar aquell instant màgic. El Arca de los vientos –nom de la via oberta- relata la primera ascensió per la cara nord del Torre a càrrec d’Alessandro Beltrami, Ermanno Salvaterra i Rolando Garibotti, l’any 2005. La intenció dels tres alpinistes era repetir la ruta que Maestri afirmava haver escalat l’any 1959 junt a Toni Egger –que va perdre la vida durant l’ascensió-. Després d’obrir la via Garibotti té clar que Maestri no va arribar al cim en aquella escalada. Aquesta teoria s’exposa durant la narració de la pel.lícula i també perfectament en aquest article.
Especulacions i polèmiques a banda les imatges parlen per si soles…





Ressenya de la via El arca de los vientos. Fotos: Rolando Garibotti

2 comentaris:

  1. Concuerdo con vos en esa sensación al ver el Torre, a mi me impresionó, y me sigue impresionando cada vez que lo veo, es la montaña más linda del mundo.

    ResponElimina
  2. Cuanta razón tienes Bruno! El Torre desprende un magnetismo especial.

    ResponElimina