divendres, 25 de febrer del 2011

Montserrat. Sioux i Pell roja (Collbató)

Visitar sectors en els que no has escalat mai sempre és motivant. És una de les coses que més m’agraden de l’escalada. A vegades l’encertes -des del primer instant, des de la primera via que escales, saps que hi tornaràs- i de vegades no…
Dimecres crec que no la vaig encertar amb Collbató… M’esperava molt més de la zona, potser massa, i em va decepcionar. Després de tornar a mirar ressenyes i algunes piades he arribat a la conclusió que la manera de gaudir d’aquest racó de Montserrat és escollir molt bé les vies que vols fer.
Tampoc és que no m’agradés cap via de les que vaig escalar. Ho deixo en un cinquanta per cent d’encert.
El David Skalatopi és avui el company de cordada. Ell coneix bé la zona i em va explicant detalls de l’evolució de l’escalada esportiva a Collbató. M’agraden aquestes històries. Saber el perquè del nom d’alguns totxtos, qui va equipar les vies, etc…
La intenció és anar a la Placa de l’Indi al Sector Pell roja però a primera hora del matí hi toca l’ombra, o sigui que comencem al Sioux. Després ens adonem que amb el dia que fa podriem haver escalat sense sol perfectament.
Al Sioux fem Tsunami sobre Bono 5+, Atac sioux 5 i Yuma 6a. Cap té res d’especial. Amb aquestes tres el David tatxa definitivament el sector, totes encadenades, i em recomana provar Poma, poma 6a+. Aquí comença el meu calvari.

Sector Sioux ressenya: Kpujo.com

La via està molt sobada, polidíssima! Al primer pegue m’he de penjar, s’escorren les mans i no ho veig gens clar. Però la línia és motivant o sigui que li dono una segona oportunitat. Van sortint bé els passos i quan trobo el peu clau per sortir del desplom em rellisca i a volar! Em pilla un cabreig important. El peu no era un cantet insignificant, una nyapeta, era un bolo del tamany d’un puny, però lluent lluent. Més cabrejat encara ho torno a intentar –error- i quan arribo al mateix pas ja no confio en aquell peu i em torno a caure. Amb tot el rebot a sobre –error- decideixo desmuntar la via des de Rhinoceroscript 5+. Escalo tan desconcentrat que fins i tot fallo un pas d’aquesta. Lliçó apresa: no tornar a escalar en aquest estat anímic i passar de repetir vies tan sobades. Aquí es queda la part que no em va agradar de Collbató.
De camí cap a la Placa de l’Indi anem parlant del tema amb el David. Ja ens podem anar fent a la idea que haurem de conviure cada vegada més amb el desgast de la roca a moltes vies. Una llàstima…
Els nervis es van calmant, cal pensar en positiu. Quan surts a escalar compta gaudir del dia, de la companyia, del paisatge, no tot és encadenar. I a sobre les vies que tenim ara davant són una altra història.

Sector Pell roja ressenya: Kpujo.com

Farem Seminolas 6a, Pytecus 6a+ i El Clan 6b. Un bon trio de vies. Jo només encadeno la primera –ja em conformo després de veure que no tinc el dia- i el David tatxa les tres. Vies de quasi vint metres, ben equipades, roca de qualitat i típica escalada montserratina. Hauriem d’haver vingut aquí directament! Amb més temps segur que hauriem provat Borinot ensopit 6b+ i les tres del Totxo de la neta. Aquesta és la part que salva la visita a Collbató, tot i que no sé si hi tornaré…
La propera vegada que vagi a Montserrat a fer esportiva filaré prim, que sé que hi han bons sectors que mereixen una visita, o les que facin falta!

7 comentaris:

  1. Ei Iván, yo tampoco soy muy devoto de Collbató, pero si buscas bien sí que encuentras vías buenas.
    De hecho, para mi Poma, poma, es de las mejores, vía muy fanática.
    También están los famosos tres 6a´s que hay seguidos en el Totxo del Cinquentenari, buenísimas las tres.

    Salut bou

    ResponElimina
  2. Aupa Ivan, ya conocistes Collbató, je,je,je...Como bien dices es un lugar para ir a vias en concreto, pero ya sabes, es lo que pasa en muchas otras zonas o sectores, es una pena que tengamos que aprender a convivir con la sobamenta. La proxima visita intentaremos afinar mejor con las lineas, por que buenas las hay, salut bou.

    Nos vemos !!!

    ResponElimina
  3. Hi
    La Poma no està tant sobada com dius !
    AL Totxo del 50 hi ha una nova 6b entre els 6a (ATAR 6b si no t'escaqueges.
    A l'Agulla dels marges hi ha un IV+ amb un bolt cada 80 cm i un 6b que no està malament i encara no estan sobats (ho estaran d'aquí unes setmanes.
    Pere

    ResponElimina
  4. M'apunto les vies que recomaneu. Mai se sap... ;)
    Ara tinc ganes de conèixer la Cova de l'Arcada i algun altre sector dels que m'han parlat molt bé.

    ResponElimina
  5. Ivan! has de provar la bornit ensopit que és molt bona! apa, salut i no et capfiquis!

    ResponElimina
  6. Si cada finde triomféssim això no seria divertit :) Sempre hi ha d'haver mals dies per valorar millor els bons.

    Ànims i donali una altra oportunitat a Collbató, que amb una bona sel·lecció prèvia es gaudeix molt ;)

    ResponElimina
  7. Ei Aleix, me l'apunto! Hi havien ganes de provar-la però no tenia el dia... ;)

    Pere, tens raó. Lo important és extreure sempre la part positiva de les coses. Ja he fet una petita llista amb les vies que m'heu recomanat tots. jeje!

    ResponElimina